1) Поставьте следующие предложения в вопросительную и отрицательную формы.
1. He translates very many letters into English. 2. The teacher gives us a lot of homework. 3. Your friends read a lot. 4. She gets a lot of telegrams every day. 5. They work too much.
2) Поставьте следующие предложения в отрицательную и вопросительную формы.
1. There's a blackboard in our classroom. 2. There are some English books on the table. 3. There were very meny mistakes in your dictation. 4. There's a new grammar rule in Lesson Four. 5. There was a telegram on the table. 6. There was too little ink in my pen to write two letters.
3) Раскройте скобки, выбрав нужную форму глагола и подчеркните подлежащие и сказуемое.
1. There (is, are) a large table in my room. 2. There (is, are) three windows in my classroom. 3. There (is, sre) a table and four chairs in my sister's room. 4. There (is, are) a blackboard, four tables and five chairs in our classroom. 5. There (is, are) a text-book and two exercise-books on my table. 6. There (wasn't , weren't) a school here in 1920. 7. There (was, were) very many children in the park yesterday.
4) Переведите на английский язык следующие сочетания слов.
1. Комната моего друга. 2. Комнаты моего друга. 3. Комната моих друзей. 4. Комнаты моих друзей. 5. Сын этого инженера. 6. Сыновья нашего преподавателя. 7. Диктант этого студента. 8. Письма ваших экономистов. 9. Сестра вашей преподавательницы. 10. Подруга Мэри. 11. Письмо Петра Иванова.
Боги как же меня заколебал этот английский